Ik werk sinds 2007 voor WWF als medewerker bij het Customer Contact Center. Een groot deel van de dag sta ik donateurs te woord via telefoon of e-mail, of ben ik het aanspreekpunt voor mensen die op ons hoofdkantoor langskomen met allerlei vragen. Verder ondersteun ik collega’s die zich bezighouden met vrijwilligers en bijzondere giftgevers en geef ik gastlessen over WWF aan schoolklassen die hier langskomen.
“Als je op zoek bent naar een sterk teamgevoel zit je hier goed.”
Uitdagend
Een grote uitdaging in mijn werk is retentie: proberen mensen voor het WWF te behouden in een gesprek van gemiddeld 3 minuten. Het is alarmerend om te horen hoeveel nepnieuws en onwaarheden mensen te horen krijgen op het gebied van klimaat en natuurbescherming en ik ben altijd blij als het me lukt om mensen te overtuigen om ons te blijven steunen of om in ieder geval kritischer te zijn in alles wat ze lezen. We delen veel informatie: eerlijk en transparant. Dit past bij onze kernwaarden Integriteit en Samenwerking. Wij willen dat mensen op de hoogte zijn van de feiten en op basis hiervan in actie komen want ook wij als WWF kunnen dit niet alleen.
Hier draag je echt bij
Wat werken bij WWF zo bijzonder maakt, is dat je meteen en volledig het gevoel krijgt dat je bijdraagt. Bijdraagt aan de missie en aan het gevoel dat we samen dingen kunnen bereiken die je in je eentje nooit zou kunnen. Ik heb bij WWF mijn plek bereikt waar ik elke dag met veel plezier naartoe ga. Als je op zoek bent naar een sterk teamgevoel zit je hier goed: vanaf de dag waarop je bij WWF binnenkomt ben je onderdeel van de ‘Panda family’: we zetten ons elke dag weer vanachter dat panda-logo keihard in om elke euro zo efficiënt mogelijk uit te geven en een zo groot mogelijke impact te maken ten behoeve van natuurbescherming.
“Ik heb bij WWF mijn plek bereikt waar ik elke dag met veel plezier naartoe ga.”
Niveau, sfeer, mentaliteit
Het niveau van werken bij het Customer Contact Center is MBO plus. Veel collega’s hebben een HBO-achtergrond. We gaan vriendschappelijk met elkaar om, maar hebben wel een goede werkmentaliteit. Het is hollen en stilstaan op onze afdeling en je moet dingen proactief kunnen oppakken. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheden, maar we zijn ons er allemaal van bewust dat we resultaten als team bereiken. Op dit moment bestaat ons team uit 2 mannen en 9 vrouwen.
Duurzame keuzes
Mijn duurzame keuzes bestaan uit minder lang douchen, fanatiek de restafvalzak nakijken of anderen daar nog een plasticje in hebben gedaan en weinig vlees eten. Ik wil bewust niet meer kinderen dan de twee die ik nu heb, ga niet met het vliegtuig op vakantie en zorg ervoor dat we zoveel mogelijk lokale producten eten.
Door bij het WWF te werken kom je er snel achter dat de keuzes die jij maakt invloed hebben op de planeet. Je krijgt veel mee. Ook negatieve dingen, zoals hoe slecht het gaat met bepaalde diersoorten. Dat moet je wel een plekje kunnen geven als je bij WWF komt werken. Zelf kijk ik altijd met een onbegrensd positivisme, want: als wij als WWF er niet zouden zijn, hoe zou de aarde er nu uitzien?
“Als wij als WWF er niet zouden zijn, hoe zou de aarde er nu uitzien?”
Meer verhalen
Lees ook de andere verhalen van WWF-medewerkers.